Osnovni principi

osnovni principi

Makrobiotički način ishrane nije strogo određen i utvrđen režim ishrane i ne može se nazivati dijetom. On je zasnovan na fleksibilnom prilagođavanju našoj sredini koja se stalno menja. U početku se može učiniti da je primena makrobiotičkih principa - jina i janga – neobična ili teška. Međutim, imajte na umu da bez obzira šta jedete, uvek balansirate ova dva komplementarna i antagonistička elementa u svojoj ishrani ali i u svim drugim aspektima života.



Osnovni principi makrobiotičkog življenja

Osnovni principi makrobiotickog zivljenja
Osnovni principi makrobiotičkog življenja Živimo srećno, bez zabrinutosti za svoje zdravlje i budimo mentalno i fizički aktivni;
Budimo zahvalni za sve i blagodarni svakome;
Kad god je to moguće, pođimo na spavanje pre 22 časa, a najkasnije pre ponoći, i ustanimo rano ujutro, nakon što smo odspavali 6-8 časova; opsirnije
Živimo srećno, bez zabrinutosti za svoje zdravlje i budimo mentalno i fizički aktivni; Budimo zahvalni za sve i blagodarni svakome; Kad god je to moguće, pođimo na spavanje pre 22 časa, a najkasnije pre ponoći, i ustanimo rano ujutro, nakon što smo odspavali 6-8 časova; Izbegavajmo nošenje sintetičke ili vunene odeće u neposrednom dodiru sa telom; ne nosimo suviše metalnih ukrasa na prstima, oko ruke i oko vrata; Svaki zalogaj sažvaćimo dok se ne pretvori u žitku materiju; neki autori kažu da je to oko 50 puta. Trudimo se da izlazimo na vazduh često, i to u što jednostavnijoj, prirodnoj odeći. Kad god je moguće uradimo to bosi. Hodajmo po travi ili zemlji, do pola sata, svakog lepog dana. Neka nam stan bude uredan; ne zaboravimo - čistoća je pola zdravlja. Održavajmo aktivne veze sa drugim ljudima; pružimo svoju nesebičnu ljubav i prijateljstvo svojim roditeljima, braći i sestrama, rođacima, prijateljima... Izbegavajmo dugotrajno kupanje ili tuširanje, osim ukoliko nismo uneli u sebe suviše soli ili životinjskih namirnica; Svakog jutra i svake večeri, pre odlaska na spavanje istrljajmo čitavo telo vlažnim ili suvim peškirom dok nam koža ne pocrveni. Ako to nije moguće, istrljajmo bar šake i stopala i svaki prst na rukama i nogama; Izbegavajmo veštačka, hemijom nafilovana kozmetička sredstva; za negu zuba koristimo prirodna sredstva; Radimo, ako nam to zdravlje dopušta, redovno napornije fizičke poslove, uključujući ribanje poda, pranje prozora, ručno pranje odeće; a preporučljivo je i da redovno upražnjavamo vežbe kao što su joga, pilates, tai đi, do in, ći gung... osnovni prinicip

Osnovni principi makrobiotičke ishrane

Osnovni principi makrobioticke ishrane
Osnovni principi makrobiotičke ishrane Treba da jedemo u skladu sa opštim tradicijama. Sve doskora većina svetskog stanovništva imala je ishranu koja je bila zasnovana na integralnim žitaricama i domaćem povrću. Sa veoma retkim izuzacima, ova tendencija je bila univerzalna – bila je zastupljena u uobičajenoj ishrani kako istočnih tako i zapadnih naroda. U stvari, prve početke korišćenja žitarica u zrnu kao glavne hrane nalazimo još u vreme same pojave ljudske vrste. Životinjski proizvodi, uključujući mlečne proizvode, korišćeni su ređe nego danas, obično u vanrednim okolnostima. Opsirinije
Treba da jedemo u skladu sa opštim tradicijama. Sve doskora većina svetskog stanovništva imala je ishranu koja je bila zasnovana na integralnim žitaricama i domaćem povrću. Sa veoma retkim izuzacima, ova tendencija je bila univerzalna – bila je zastupljena u uobičajenoj ishrani kako istočnih tako i zapadnih naroda. U stvari, prve početke korišćenja žitarica u zrnu kao glavne hrane nalazimo još u vreme same pojave ljudske vrste. Životinjski proizvodi, uključujući mlečne proizvode, korišćeni su ređe nego danas, obično u vanrednim okolnostima. Naša ishrana treba da bude u skladu sa klimom i da joj bude prilagođena. Zbog toga, jelovnik neke osobe koja živi u Brazilu treba da se razlikuje od jelovnika osobe koja živi u Montrealu. Više jin klima severnih krajeva zahteva odabiranje nešto više jang namirnica i stavljanje naglaska na više jang načine kuvanja. S druge strane, u tropskim krajevima ravnoteža se održava odabiranjem više jin namirnica, pri čemu se manje koriste so, pritisak, vatra i drugi više jang elementi u procesu kuvanja. Mi narušavamo prirodni ekološki način hranjenja ako u svoj jelovnik uključimo namirnice iz klimatskih oblasti različitih od one u kojoj mi živimo. Zbog toga ljudi koji žive u oblasti umerene klime, kad god je to moguće, treba da izbegavaju uzimanje banana, ananasa, citrusnog voća, kafe, začina i drugih proizvoda tropskog porekla. Možemo ipak da sačuvamo zdravlje i uzimanjem veoma kvalitetnih namirnica koje su uvezene iz oblasti sa klimom sličnoj našoj, mada bi bilo idealno da se naša ishrana sastoji većinom od namirnica koje uspevaju u našoj okolini. Naša ishrana treba da bude prilagođena godišnjem dobu. Danas većina ljudi tokom čitave godine ima srazmerno jednoobraznu ishranu; na primer, često jedu sladoled i piju bezalkoholna pića preko zime, a jaja, meso i druge životinjske proizvode po letnjoj vrućini. Naravno da takva ishrana ne omogućava prilagođavanje našeg organizma promenama godišnjih doba. Makrobiotika nastoji da stanje našeg organizma dovede u sklad s ovim sezonskim promenama i čini to na taj način što u hladnim zimskim mesecima stavlja naglasak na više jang namirnice i metode kuvanja, dok je tokom leta u makrobiotičkoj ishrani naglasak na više jin, svežim i lako kuvanim namirnicama. Potrebno je da, koliko god je to moguće, zasnivamo našu ishranu na namirnicama koje su prirodno dostupne u našem kraju u određeno godišnje doba, odnosno koje možemo prirodno uskladištiti, ne koristeći veštačke metode zamrzavanja, konzervisanja ili hemijskog tretiranja radi zaštite od kvarenja. Žitarice, mahunarke, morske alge, fermentisane namirnice kao što su miso i tamari, makrobiotička turšija i ostale namirnice koje u prirodnom stanju mogu da se čuvaju na hladnom i suvom mestu tokom čitave godine, treba da sačinjavaju najveći deo naše ishrane. Naša ishrana treba da se razlikuje zavisno i od ličnih potreba. Pošto je svaka osoba jedinstvena, ne postoji dvoje ljudi koji treba ili mogu da jedu isto. Svaka osoba ima različite potrebe, zasnovane na takvim varijablama kao što su životno doba, godišnje doba rođenja, ranije navike u jelu, fizička kondicija, vrste aktivnosti i druge. Sve ovo moramo uzeti u obzir kada biramo i pripremamo svoju svakodnevnu hranu. Naša hrana treba da ima privlačan ukus i lep prirodan izgled. Pomoću makrobiotike možemo lako da održimo svoje fizičko, mentalno i duhovno zdravlje. Međutim, zdravlje nije krajnji cilj makrobiotike, već samo sredstvo koje nam omogućava da živimo punim životom. Jednostavne, prirodne, integralne namirnice, ako su na odgovarajući način pripremljene i estetski servirane, u stvari najviše prijaju. Na bi trebalo da imamo osećaj da sami sebi uskraćujemo bilo koji poseban ukus ili vrstu namirnica, već da shvatimo da se upravo zahvaljujući makrobiotici naša sosobnost uživanja u različitim ukusima razvija. Naša hrane treba u svako doba da bude ukusna i privlačna, i mi treba u njoj da u potpunosti uživamo. Ako to nije slučaj ili ako imamo osećaj da nam nešto u našim svakodnevnim obrocima nedostaje, to znači da je naše umeće manjkavo. U tom slučaju moramo nastojati da usavršimo svoju tehniku kuvanja. ZAKLJUČAK: Kao što se iz svega ovoga može zaključiti, makrobiotički način ishrane nije strogo određen i utvrđen režim ishrane i ne može se nazivati dijetom. On je zasnovan na fleksibilnom prilagođavanju našoj sredini koja se stalno menja. U početku se može učiniti da je primena makrobiotičkih principa - jina i janga – neobična ili teška. Međutim, imajte na umu da bez obzira šta jedete, uvek balansirate ova dva komplementarna i antagonistička elementa u svojoj ishrani ali i u svim drugim aspektima života. Ako, npr. uzimate suviše soli, vaš će organizam instinktivno tražiti tečnosti, šećer ili druge jin namirnice. Ova intuitivna sposobnost čoveka razvija se još pre rođenja, a nastavlja se tokom čitavog života. Makrobiotika ustvari teži da usavršava ove intuicije putem svesnog shvatanja poretka u kosmosu odnosno principa jina i janga. Kada jednom budete u stanju da nabavite i kroistite prirodne i zdrave sastojke, da biste pripremili privlačne i ukusne obroke, počećete da uviđate da niste ni na kakvoj dijeti, već da se prosto hranite kako je to priroda odredila čoveku. Istovremeno, počećete da shvatate da je pravilna ishrana ključ ka zdravom, slobodnom i srećnom životu – tajna koja nas oduvek mami da je otkrijemo.
Dodatne informacije

Makrobiotičkih velikih pet


Makrobiotickih velikih pet
Makrobiotičkih velikih pet Makrobiotička pravila u ishrani uvek su u vezi sa teorijom jina i janga, ali i teorijom - pet elemenata. Pet faza transformacije energije oslikavaju njene funkcije, koje stoje u vezi sa dva velika kruga i dvanaest meridijana, kao i - našim čulima, okruženjem, hranom, organima u telu i sl... Opsirnije

Makrobiotička pravila u ishrani uvek su u vezi sa teorijom jina i janga, ali i teorijom - pet elemenata. Pet faza transformacije energije oslikavaju njene funkcije, koje stoje u vezi sa dva velika kruga i dvanaest meridijana, kao i - našim čulima, okruženjem, hranom, organima u telu i sl...

Da li ste probali dajkon rotkvu?


Makrobiotickih velikih pet
Da li ste probali dajkon rotkvu? Dajkon ili japanska rotkva, vrsta vrlo blagotvornog povrća, danas već i kod nas može da se nađe, na pijacama kao i u većim supermarketima i to proizvedena od strane naših zemljoradnika. Ima izgled dugačkog belog (retko krem ili crnog) zadebljalog korena, sa zelenim lišćem, dužine od oko 10, pa sve do oko 30 santimetara. Opsirnije

Dajkon ili japanska rotkva, vrsta vrlo blagotvornog povrća, danas već i kod nas može da se nađe, na pijacama kao i u većim supermarketima i to proizvedena od strane naših zemljoradnika. Ima izgled dugačkog belog (retko krem ili crnog) zadebljalog korena, sa zelenim lišćem, dužine od oko 10, pa sve do oko 30 santimetara. Ove rotkve imaju veoma sočno i hrskavo „telo“, slatkastog i svežeg ukusa, koji je inače mnogo blaži nego kod običnih baštenskih rotkvica. Pri kupovini treba voditi računa i birati samo čvrste i nenaporane primerke, svežeg i zelenog lišća. Mogu se čuvati oko nedelju dana najviše, na nižim temperaturama ili u frižideru. Inače dajkon rotkve sadrže vrlo malo kalorija (18kcal na 100 grama), što je čak trećina potrebnog dnevnog unosa. Takođe poseduju puno vitamina C, kao i aktivne enzime koji potpomažu velikom broju operacija u organizmu, a jedna od najvažnijih je varenje. Isto tako su i veoma bogate glikozidima, što ih čini lekovitim. Vrlo su zahvalne i za uzgajanje, mogu se gajiti čak i na zagađenom zemljištu i to zahvaljujući ne apsorpciji teških metala. Mlado lišće dajkon rotkve pre svega je bogato vitaminom C, beta-karotenom, kalcijumom, ali i drugim važnim vitaminima, a pokazalo se i vrlo korisno kod dijabetičara. Takođe ima svoju ulogu i kod rastvaranja određenih vrsta kamena u žuči. Pre pripreme treba je dobro oprati i iščetkati četkicom za povrće ili je jednostavno oljuštiti kao šargarepu. Uglavnom se jede i sprema sirova, kao dodatak ili samostalno u salatama, ili pak seckana kao garnirung za mnoga druga jela. Takođe može biti i termički obrađena na razne načine, da li pečenjem na roštilju ili rerni, prženjem ili kuvanjem u čorbi, to zavisi od ukusa.

O nama

ZDRAVA -HRANA maloprodaja i BIOMONDE veleprodaja se bavi uvozom, izvozom i distribucijom zdrave hrane u Crnoj Gori i regionu.

opsirnije
ZDRAVA -HRANA maloprodaja i BIOMONDE veleprodaja se bavi uvozom, izvozom i distribucijom zdrave hrane u Crnoj Gori i regionu. Maloprodaja ZDRAVA HRANA je osnovana 2008 u Baru sa namjerom da odgovori na potrebe kupaca kako i gdje se zdravo hraniti u Crnoj Gori. Veliki uspjeh i potraznja nase ponude nam omogucava otvaranje i drugog maloprodajnog objekta kao i konkretizaciju nase saradnje sa firmom Makrobiotic Beograd ciji smo zastupnici za Crnu Goru. U nasoj ponudi imamo oko 1000 makrobiotickih, vegetarijanskih, organskih, integralnih proizvoda, nutritivno obezvrijedjene namirnice, bez aditiva i konzervansa. Nas trud i profesionalizam za cilj imaju edukaciju i informisanje kako nasih kupaca tako i sire javnosti na znacaju zdrave ishrane, odnosa prema prirodi, zdravlju i ekoloskoj svijesti. Nase ljubabazno i strucno osoblje sa zadovoljstvom ce odgovoriti na sva vasa pitanja i ponuditi vam strucne savjete o upotrebi nasih proizvoda. Sa radoscu cemo podjeliti sa vama nase provjerene recepte za slana jela i kolace. Veleprodaja BIOMONDE u Baru je kontinuitet naseg angazovanja za sto bolju i efikasniju distribuciju nasih bio proizvoda na cijeloj teritoriji Crne Gore. Saradjujemo sa velikim brojem bio prodavnica i nase proizvode mozete pronaci u Baru direktno u nasim radnjama (Bulvar revolucije i u ulici Jovana Stojanovica) kao i kod nasih poslovnih partnera u Podgorici, Budvi, Herceg Novom, Kotoru i Niksicu. Pravilna i zdrava ishrana utice na covjekovo zdravlje, fizicki i duhovni razvoj, efikasnost, raspolozenje i dugorocniji zivot. Nadamo se da cemo sa nasom ponudom, savjetima strucnom i ljubaznom uslugom,odgovoriti na vasa pitanja i omoguciti da pronadjete proizvode koje odgovaraju vasim potrebama. Svim kupcima i poslovnim partnerima zelimo iskrenu Dobrodoslicu ZDRAVA-HRANA maloprodaja BIOMONDE veleprodaja

Kontakt podaci

Bar, Bulevar revolucije C6
Telefon: +382 67 610-058
E-mail: biomondebar@gmail.ocm